Strony

niedziela, 17 września 2023

Dzień 16: motorem przez Kapadocję (18 września 2023)

O szóstej rano wstaję i udaję się na hotelowy taras, aby poogladać słynne balony, którymi turyści latają na wschód Słońca. My lataliśmy balonem już w Laosie i tutaj się nie decydujemy, wobec czego zostaje mi obserwacja.

Po hotelowym śniadaniu ruszamy na poszukiwania motoru. Decydujemy się w końcu na taki o pojemności 200, do którego wypożyczenia potrzebne jest międzynarodowe prawo jazdy kat. A wydane w konwencji wiedeńkiej. Można też bez problemu wypożyczyć mniejsze skutery. NasA wypożyczalnia to Silk Road Rent a Car i jesteśmy z niej zadowoleni, więc polecam.

Wsiadamy na motor i ruszamy na objazd okolicznych atrakcji. Zaczynamy od Devenant Valley, potem jedziemy na Tree Beauties, Pidgeon Valley, Uchisar Castle, Love Valley i Open Air Museum w Goreme. Na koniec jedziemy do Red Valley, do której większość turystów dociera na zachód Słońca obserować balony, ale my przyjeżdżamy wcześniej, żeby uniknąć tłumów.

Ogólnie muszę przyznać, że odzwyczailiśmy się od takich meeeega turystycznych miejsc i nieco męczą nas te tłumy. Dodatkowo, po zwiedzeniu kilku atrakcji dochodzimy do wniosku, że wszystkie są piękne, ale do siebie podobne i jakoś nie mamy ochoty na więcej zwiedzania ;) zupełnie nie warte obejrzenia i swojej wysokiej ceny  jest według mnie Open Air Museum... Fajnym pomysłem było natomiast wypożyczenie motoru, gdyż nie wyobrażam sobie jeździć z tłumem turytsów na zorganizowanych wycieczkach, a poruszając się samochodem tracimy chyba dużo z tego doświadczenia. Resztę popołudnia i wieczoru spędzamy włocząc sie po głownej ulicy w mieście, gdzie jest pełno sklepów z pamiątkami i fancy restauracji. Na kolację znajdujemy chyba jedyną lokalną knajpkę w centrum prowadzoną przez starsze małżeńtwo - Cafe Safak, gdzie jedzenie jest bardzo smaczne i w przyzwoitych cenach, a klimat swojski i mocno lokalny ;) Polecamy też u nich pyszne kraftowe lody!