Strony

niedziela, 10 września 2023

Dzień 8: jedziemy do Batumi! (10 września)

Wstajemy rano i zamawiamy Bolta na Dworzec Kolejowy w Tbilisi, skąd o 8:00 rusza nasz pociąg do Batumi. Bilety kupiliśmy wcześniej, przez internet. Pociąg jest nowoczesny i bardzo wygodny i po przyjemnej jeździe, wypełnionej obserwowaniem pięknym widoków po drodze, po około 5 godzinach docieramy do celu do Batumi Railway Station GR oddalony około 5 km od centrum miasta. Stąd bierzemy Bolta do naszego hotelu.

Batumi to słynny nadmorski kurort nad Morzem Czarnym, w którym jak grzyby po deszczu wyrastają ogromne hotele niczym w Dubaju, górując nad całkiem przyjemnym Starym Miastem. Plaże nie są jakieś super - są kamieniste i dosyć wąskie, ale oczywiście jak się nie ma do wyboru innych , to te muszą okazać się wystarczające. Wokół Batumi nie ma też już słynnych herbacianych pól. Wynajmujemy apartament w jednym z gigantycznych, nowoczesnych hoteli przy samym wybrzeżu, z widokiem na morze - jest tu już bardzo europejsko i wygodnie, więc jakbyście chcieli spędzić kilka dnia na nicnierobieniu, to jest to spoko opcja. My spędzamy całe popołudnie spacerując po mieście - idziemy najpierw na plażę, potem promenadą obsadzoną palmami jak w Cannes, a na koniec włóczymy się po Starym Mieście.  Trafiamy też do serwującej przepyszne jedzenie uzbeckiej knajpki Plov Lagmam Halal Uzbek Kazakh Cuisine, gdzie zgodnie stwierdzamy, że jemy tutaj najlepsze jedzenie w Gruzji ;) Wymieniamy też część dolarów na tureckie liry w jednym z wielu kantorów, bo jutro czeka nas podróż do Turcji.

Ogólnie to Batumi nie porywa, z czego doskonale zdawaliśmy sobie sprawę przed przyjazdem tutaj, ale był to konieczny przystanek, żeby dostać się do tureckiej granicy, bo stąd mamy jedynie 20 km do przejścia granicznego w Sarpi. Jeśli spędzacie czas tylko w Gruzji, to lepiej zostać dłużej w górach niż jechać tutaj, ale jeśli nie wyobrażacie sobie wakacji bez morza, to nie macie wyjścia i Batumi musicie odwiedzić ;)